Officiell sida för bandet Pushing Cows, som består av några gossar, en stor gul nalle, musik samt tramsigheter.


onsdag 24 mars 2004

(Ur högtalarna: "I don't mind (Remix)" - Swan Lee)

Jaja, Ante, anledningen till att ingen skriver något beror kanske på någon lokalamnesi som drabbade oss i Karlshamn pga Joels morgonstånd; vi förträngde hela helgen helt enkelt.

(Ur högtalarna: "Ambulance" - blur)

Jag ska genom så kallad inre monolog försöka återgå så mycket jag kommer ihåg från karlshamnshelgen. Inre monolog är ett litterärt påhitt - främst känt genom författaren James Joyce och dennes mastodontbok Odysseus - där ord och meningar flödar fram tämligen ologiskt, likt tankebanor.

Det är med andra ord en ursäkt för att skriva konstigt, vilket ju verkar vara på modet bland dagens unga författare.

(Ur högtalarna: "Crazy beat" - blur)

Låt oss ta torsdagen den 11 mars som exempel.

Dagen lyser klart - men skynda långsamt! Tänk om jag råkar hinna med bussen - en hel halvtimme, jag tror jag blir tokig.

(Ur högtalarna: "On the way to the club" - blur)

Okej, det var kanske inte renlärlig inre monolog, men det beror främst på två saker; för det första kommer jag knappt ihåg vad jag gjorde under första hälften av torsdagen, och för det andra är det ett par år sedan jag läste Odysseus, och då orkade jag ändå bara med de första hundra sidorna.

(Ur högtalarna: "The Scientist" - Coldplay)

Men jag får väl göra som folket på TV gör när de ska utröna vem som dödade herr Larsson; titta på bilder. Så jag tittar.

Paus

Okej, det blir kanske som inre monolog ändå, med tanke på hur okronologiskt jag kommer att nämna sakerna.

Kort ett

Jag, Micke och Henrik står i inspelningsdelen av studion. Det första jag tänkte när jag kom in i det utrymmet (som hyser alla instrument och eventuella musiker) var hur sterilt och nyinflyttat det kändes.

Två dagar senare var det som att komma till sitt stökiga hem med kläder på golvet och travar med disk i hon.

(Ur högtalarna: "Clock" - Coldplay)

Kort två

Nio bilder - nio! - på Joels anlete, tagna av Joel själv. Är det något Joel borde satsa på så är det som röst i tecknade serier.

(Ur högtalarna: "Going to your funeral part I" - Eels)

Kort tre

Jag och Simon repar. När jag får tid över - en sisådär fyra-fem månader - ska jag odla riktigt helskägg. Tills vidare gör jag nog bäst i att skita i det.


Vi säger så så länge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar