Officiell sida för bandet Pushing Cows, som består av några gossar, en stor gul nalle, musik samt tramsigheter.


söndag 24 februari 2008

(Ur högtalarna: "Sofa (of My Lethargy)" - Supergrass)

Likt Moses brinnande buske meddelade internet mig för ett par minuter sedan att Supergrass ska släppa en ny skiva i slutet av mars. Deras nya video Bad Blood återfinnes på en länk fem ord tidigare.

(Ur högtalarna: "Never done nothing like that before" - Supergrass)

Supergrass är ett sådant där band som jag har ett speciellt förhållande till, eftersom jag började lyssna på dom i samband med att det här bandet skapades. Visserligen hade jag köpt deras självbetitlade album tidigare, men i ärlighetens namn var jag nästan rädd för vissa låtar.

(Ur högtalarna: "Caught by the fuzz" - Supergrass)

(Ur högtalarna: "Cheapskate" - Supergrass)

Det ska bli intressant att se hurdana låtar det blir. De senaste skivorna har varit lite väl psykedeliska på sina håll, men Bad Blood verkar ju vara en ren rockrökare, som vi i branschen säger.

(Ur högtalarna: "Richard III" - Supergrass)

I övrigt så var tanken med det här inlägget egentligen att skriva om egenheten vissa artister har gällande publikvrål på albumspår, men Supergrass är lite tuffare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar