Officiell sida för bandet Pushing Cows, som består av några gossar, en stor gul nalle, musik samt tramsigheter.


måndag 10 november 2008

(Ur högtalarna: "The Willing Well II: From Fear Through The Eyes Of Madness" - Coheed and Cambria)

10:23

I väntan på kaffe efter tidig matteföreläsning sitter man då här och funderar. Böjligheten i mitt vänstra ringfinger blir bättre för var dag, men ändå vågar jag inte böja helt än. Det har gjort mig frustrerad i mitt gitarrspelande, tack vare att jag är högerhänt. Alla ackord har fått spelas som powerchords, vilket ur ett rent nostalgiskt perspektiv visserligen är roligt (tänk Pushing Cows första eller andra året), men i mer lugna stunder blir lite väl intensivt.


Det är väldigt frustrerande, att vilja men inte kunna. Vetskapen om att man egentligen kan, men att en temporär fysiologisk defekt hindrar en.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar