Officiell sida för bandet Pushing Cows, som består av några gossar, en stor gul nalle, musik samt tramsigheter.


fredag 13 mars 2009

Att hata är en konst

Jag har sökt alternativa ljudinspelningsprogram en längre tid nu (och med ljudinspelningsprogram menar jag inte i stil med ljudinspelaren, utan flerspårsinspelning).
Det alternativa är att de ska vara gratis/fria att använda.
Det är väldigt storsint av mig, men dessvärre har jag kommit fram till slutsatsen att dessa program lider av samma sjukdom, nämligen Den Halvhjärtade Ansträngningen.
Den Halvhjärtade Ansträngningen visar sig främst då upphovsmakaren inte längre orkar arbeta på sitt projekt, och eftersom det är gratis så kan ingen gnälla på honom - du har ju inte betalat för något! Ibland finns källkoden att tillgå så att andra kan ta vid, men oftast vill man ju bara ha ett fungerande program, inte hundrafemtio textfiler med C++-kod.

Mitt första försök till alternativa ljudinspelningsprogram var Audicity. Det var så horribelt att arbeta med att jag funderade på att ge upp musiken helt och hållet och börja valla får istället.

Det andra försöket, och det som jag dröjt mig kvar längst vid, är KRISTAL. Jag vet inte om det är värre, eftersom man luras in att tro att det faktiskt är bättre än vad det är. Jag har lyckats spelat in några låtar med det (till Yellow Bear-projektet), men det hänger sig och har allmänt konstiga arbetsmetoder.

Jag blev så irriterad på KRISTAL nu att jag ska ta mig en Daim. Groar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar