Officiell sida för bandet Pushing Cows, som består av några gossar, en stor gul nalle, musik samt tramsigheter.


tisdag 24 december 2002

(Ur högtalarna: "Cherry" - Pushing Cows)

Jag gillar faktiskt den nya låten. Ja, jag vet att vi har Jantelag här i Sverige, men tycker ändå man ska få säga att något man själv har bidragit till är bra. Märk väl att det jag menar är att slutproduktionen av låten blev bra, dvs när alla har bidragit med sitt.

Rappakalja på sen julaftonsnatt.

(Ur högtalarna: "Denise" - Ozma)

Den gillar jag också. När ska man ta steget ut och våga skriva en text med någons namn som titel?

Jo, det är ju klart, vi har ju alltid James Joyce, men han har ju varit död ett tag nu. Dessutom menade jag ett mer feminint namn.

Sista julen med Arne Weise tydligen. Undrar hur det påverkar låtskrivandet?

Pushing Cows-favoriterna för tillfället:
  • Cherry
  • Another World
  • Namedropping
  • Azusa
Pushing Cows-låtar jag skulle vilja spela in:
  • Go
  • No words
  • Den där låten där jag plockar och Ante spelar (Ante vet vilken jag menar, och Danne faktiskt också, trots det att han sov när vi lirade den hemma hos Teddy)
  • It's not always the same (med trummor)

(Ur högtalarna: "Game over" - Ozma)

(Ur högtalarna: "In search of 1988" - Ozma)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar