Officiell sida för bandet Pushing Cows, som består av några gossar, en stor gul nalle, musik samt tramsigheter.


tisdag 21 oktober 2003

(Ur högtalarna: ...ochsåsätterviigångdedärjävlamackapärernasådärja... "Fyllefest innan Granada" - Jens och Daniel)

Usch, fick en rysning. Tänkte inte berätta varför dock.

Okej, nu följer lite flum, men eftersom det finns så mycket folk som ska klaga på allt som lämnar ens mun och/eller fingrar, ska jag först och främst ge en definition på ordet flum:

  • Flum [flumm], saker som inte är riktigt vad man borde tro att de en gång skulle ha kunnat bli

För det andra: jag tänkte - i brist på pengar och sysselsättning - plagiera Sagan om Ringen. Här är mina karaktärer:


  • "Fordon" Bagger, långtradarchaffis utan vidare utbildning

  • Samwise Gaggi, pratglad

  • Vandal-Alf, pensionerad nynazist med lång träpinne som bästa vän

  • Varuman, byns enda lågpriskedja

  • Aragorn "Bredvidstige", en neurotisk man som är vilse i vardagen





Det var bra

Tra la la la


[Citat Danne Gunnarsson]



Detta är E11-låten

Den spelar man när Daniel ska dricka

Det är en fördel

om du sjunger den i D

men det gör ingenting

för den går i E-durting


[Citat en viss Thuresson]


Som sagt, flum.

Lite nya Pushing Cows-grejor dock. Vi har...
  • En låt från mitt håll vars namnsättning är ute på entreprenad
  • En text som jag tonsatte och sedan återkallade
  • Förmodligen en jävla massa andra texter som inte är tonsatta
  • Plus en jävla massa melodier som inte har någon text
  • Hmm, man kanske kunde para ihop...?

Länk ett

Länk två

Länk tre, fast den har inget med de två föregående att göra

- Drick!
- Naaaj, det är inte alls extremt...

Som avslutning på den här lilla flumsessionen, vill jag bidraga med ännu en länk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar