Officiell sida för bandet Pushing Cows, som består av några gossar, en stor gul nalle, musik samt tramsigheter.


söndag 26 augusti 2007

(Ur högtalarna: "Demon John" - Jeff Buckley)

Först och främst: den här låten är väldigt bra (fastän min käresta anser det omvända). Väldigt, väldigt bra. Men, det finns en sak som stör mig: ända sedan jag hörde den låten för första gången, har jag trott att han sjunger "Paranoia, politician, demon!" (spola fram till 02:30 i låten).

För säkerhets skull googlade jag då upp låttexten, men nej då, det finns varken "politician" eller "paranoia" med. "Demon" förekommer ett par gånger.

Ett annan sak som stör mig är att jag inte kan följa med i texten samtidigt som jag hör låten.



Tiden gick...


En något grundligare undersökning gjordes...


Svaret som presenterades var lite pinsamt...


Det var nämligen så att...



...låtfan inte heter "Demon John"! Det heter "Gunshot Glitter"! Jävla skit. Jaja, nu pratar vi aldrig mer om det.

(Ur högtalarna: "Gunshot Glitter" - Jeff Buckley)

I pushing cows-världen förändras saker och ting igen, nu när Ante i blommig kjol och träskor flytter ner till Holland. Å andra sidan har vi inte varit helt produktionslösa hitintills i år:

två sköna akustiska inspelningar ligger och väntar på att bli inspelade på riktigt ("Icebreaker" och "Darling"), vi har fortfarande vårt hemliga projekt, många texter spottas ut.

Som Gula Nallen skulle sagt: rör mig inte!

(Ur högtalarna: "Ride it on" - Jens und Jessica)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar