Officiell sida för bandet Pushing Cows, som består av några gossar, en stor gul nalle, musik samt tramsigheter.


fredag 3 december 2004

I en kall men ändå väldigt inspirerande fredagskväll, har jag kommit fram till lite saker:

  • Aldrig mer köpa mummaöl
  • Inspiration kan man aldrig räkna med
  • Meat is murder är den sämsta av de tre skivor med The Smiths jag har

Ante är sugen på att spela in Magnavox, och det är jag med, fast det får bli på mellandagarna när alla är hemma. Själv är jag sugen på att göra en ominspelning på Cherry, en låt som inte känns så där värst akutell för tillfället, samt Daphne Zuniga, dito där. Nån mer? Nej, vafan vet jag.


Annars vet jag inte. Blev väldigt nöjd med inspelningarna gällande Poke, och de andra. Två väldigt pushing cows-aktiga låtar (varav en som jag inte hade att göra med), samt en väldigt anti-oss, som ändå blev bra. Hoppas att - när vi väl träffas allihopa i mellandagarna - alla slåss för sin aktuella inspirationskälla så att vi får en väldigt annorlunda ljudbild än förra gången, som i tillbakablick kändes en aningen stel. Jag ska för min del slåss för det elektroniska ljudet. Kanske lite svårt när man inte känner till inspelningssystemet.


Rekommenderas:

  1. Tänk ut ett musikområde du aldrig lyssnar på

  2. Gå in på din favoritsida (typ cdon.com eller närmaste cd-handlare)

  3. Köp den billigaste skivan i den kategorin

  4. Lyssna, och försök förstå vad det är som utmärker genrenen

Summa summarum: du har lärt dig något nytt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar