Officiell sida för bandet Pushing Cows, som består av några gossar, en stor gul nalle, musik samt tramsigheter.


söndag 20 april 2003

(Ur högtalarna: "It's not always the same" - Pushing Cows)

Usch ja. De som rör sig i min vänkrets vet vad som jag går igenom idag. Det är inget allvarligt - snarare tragekomiskt. Man kan väl sammafatta min lördagskväll i fyra ord: margarita, champagne, fy, fan.

Jag och Danne satt i min lägenhet och festade ihop. Lånade Antes mixerbord, micken...

(Ur högtalarna: "Azusa" - Pushing Cows)

...samt hans gitarr, kopplade in allt och tryckte på RECORD. En timmes nonsens, om man bortser från sådana höjdpunkter som den improviserade låten Musen Peter. Ja herre gud.

(Ur högtalarna: "It's not always the same - Live at basement" - Pushing Cows)

Live at basement-inspelningen, som låter mer märkvärdig än den egentligen är, blev förjävla bra/rolig. Med tanke på lite tid vi egentligen la ner på det. Det var inte ens menat att bli något att lägga upp, och det kanske finns någon enstaka där ute som tycker att vi inte heller skulle ha gjort det, men denna någon kan gå och köpa en Westlife-skiva istället och låta oss andra vara ifred.


Favoritrimmet för tillfället:

- This song really sucks (Danne)
- Yeah man what it ducks (Ante)



Favoritdialogen för tillfället:

- You don't understand (Ante)

- You DON'T understand! (Danne)

- YOU don't UNDERSTAND!

- DU FÖRSTÅR INTE VAD JAG SÄGER!

- You don't understand!

- I don't understand you!

- You don't understand me!

- WAS MENEN SIE?!


(Ur högtalarna: "Cherry" - Pushing Cows)

(Ur högtalarna: "Namedropping" - Pushing Cows)

Mitt i allt kaos lyssnar man på Pushing Cows

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar