Officiell sida för bandet Pushing Cows, som består av några gossar, en stor gul nalle, musik samt tramsigheter.


söndag 1 oktober 2006

(Ur högtalarna: National Anthem - Radiohead)





(Bild ej längre tillgänglig)


Bild från The A-team shrine




Jaha, det var ett tag sedan man skrev ticket hära dagbok. Kan det vara Thom Yorkes skönsång (där man knappt hör vad han sjunger om eftersom han har gett sig fan på att uttala orden lite hur som helst) som påtvingat detta? Eller apelsinjuicen jag avnjuter med avdomnade knän? Eller avsnittet av A-team jag såg för ungefär en vecka sedan? Vad nu det har med saker att göra.

Nej, men en liten uppdatering av vad bandmedlemmarna gör nuförtiden är ju alltid uppskattat.

Ante, den långhårige sångaren, är som bekant fortfarande nere i Holland (eller uppe, beroende på hur man räknar på sina koordinater). Hans nuvarande musikprojekt heter Songsmith, och återfinns på myspace.com/tomsku.

Om Andreas får tummarna ur andershålet någon gång, skulle det vara roligt om han kunde skriva ett litet inlägg om Songsmiths arbetsgång!

(Ur högtalarna: Optimistic - Radiohead)

Joel, vår kära trummis, spelar trummor i ett lite hårdare band i Karlshamn. Vad bandet heter, hur många de är, etc., är fortfarande olösta mysterium, eftersom Joel vägrar slita sig från detta för att svara på mina frågor över MSN.

(Ur högtalarna: Idioteque - Radiohead)

Daniel, den korthårige sångaren, får jag inte heller någon kontakt med. Men man får väl anta att han stämmer upp i skönsång när man minst anar det (eller vill det, vilket brukar vara fallet efter ett par jamare).

Då har vi två tjommar kvar: Simon och jag själv. Simon, vår funkbasist, hoppas jag fortfarande låter fingrarna smeka över träbasens kropp ibland, till vilka beröringar den ger ifrån mörka toner och gälla kattskrik (när han spelar funk blir det så, t.ex.: bhmmmmmmmm-aaaooo-ktink-bhmmmm-ao-ktinkktink-bao-bhmmmmm).

(Ur högtalarna: Motion Picture Soundtrack - Radiohead)

Och så till sist jag, vars eftertraktade utseende endast överträffas av mitt höga EQ (hmm, jag gjorde precis ett emotionellt musikerskämt...), vad gör jag i musikväg? Kort sagt, två saker: textgrejer på deviantArt, och instrumentaliska musikgrejer på neo.pushingcows.se.

"Men du", säger den erfarne pushing cows-lyssnaren, "har du verkligen inte glömt någon nu? Till exempel en stor, gul nalle, med polkagrisrandiga kalsonger, och en grön tenniströja?"

När jag frågar Gula Nallen om hans nuvarande musikaliska inriktningar, säger han kort: "Näsflöjt, biatch!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar