Officiell sida för bandet Pushing Cows, som består av några gossar, en stor gul nalle, musik samt tramsigheter.


torsdag 18 januari 2007

(Ur högtalarna: "Daughters" - John Mayer)

Jaha, då har vi då äntligen fått tummen ur ändhålet och spelat in två nya låtar (den tummen var väldigt långt inne, och hade antagligen fått ansöka om uppehållstillstånd nästa månad).

Ante var alltså på besök här hemma i drygt en och en halv vecka, vilket naturligtvis bidrog till att vi kunde spela in (instrumenten gjorde naturligtvis sitt också).

Craig Thomas will be your captain tonight är en rolig låt i sig. Ursprungligen inspelad under The Karlshamn Tapes (eller The Anna Ternheim-session?), försvann den som bekant. Var, hur eller varför vet nog ingen, men om inte studionissarna på Blekinge tekniska högskola har formaterat hårddisken i studiorummet, så finns det en liten, liten chans att en tidig Craig Thomas ligger och sussar där bland ettorna och nollorna...

(Ur högtalarna: "Wheel" - John Mayer)

Den andra låten, Savoir Faire, föddes på söndagen den 14:e, mitt i natten. Vi bestämde oss efter en veckas kämpande med herr Thomas för att spela in en låt till, men som vanligt blev det kiv om vilken.

Ante började plocka på något, som jag vänligen men bestämt sa nej till, eftersom det var alldeles för mycket singer/songwriter över det. Då började han plocka på något annat som lät bättre. Nu behövde vi bara ett styck text också; valet kom på Savoir Faire, som jag hade liggande här hemma (det är mycket som är liggande här hemma för tillfället, en katt på soffan t.ex.).

Texten och melodin fattade tyckte för varandra, och dagen därefter spelade vi in hela låtfan. Det du, jag-heter-Craig-Thomas-och-tar-en-hel-vecka-att-spela-in!

(Ur högtalarna: "Protect me from what I want" - Placebo)

I övrigt: många undrar nog vart Gula Nallens årskrönika över 2006 har tagit vägen. Jag konfronterade honom om det häromdagen, men då svarade han bara med: "Jasså du vill att jag ska skriva om ALLLLLLT det som pushing cows har gjort under 2006? Jasså, ja men viiiiiisst, jag ska skriva om ALLLLT ni har gjort under 2006, ALLLLLLLLA de där grejerna ni gjorde, för ni gjorde ju verkligen EN HEEEEEEEEEL DEEEEEEEL, jodå, visst, jag ska skriva om ALLLLLLLLLLT...."

Så höll han på en bra stund, varefter han brast ut i ett ganska hjärtlöst gapskratt.


(Ur högtalarna: "Short song of nonsense" - Pushing Cows)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar