Officiell sida för bandet Pushing Cows, som består av några gossar, en stor gul nalle, musik samt tramsigheter.


fredag 28 november 2008

Jag är en stofil

(Ur högtalarna: "Evil" - Interpol)

Det ska erkännas, jag är en stofil när det kommer till nya tekniker. Jag är gärna kvar i det nostalgiska 80- och 90-talet med de halvsnabba datorerna och de småplottriga spelen. Jag vet hur en hårddisk fungerar, men är rädd för att ta reda på om de har ändrats rent tekniskt de senaste tio åren. Jag vill ha en hård CD-skiva i handen som man kan klämma på och säga "min!".

(Ur högtalarna: "747" - The Nerg)

Men idag blev det en jävla ändring på det; jag köpte nämligen min första MP3:a idag! Det var låten "Evil" av Interpol som jag för några dagar sedan helt apropå ingenting kom ihåg. Sagt och gjort, gick in på CDON för några minuter sedan, letade upp den, klickade på Köp och någon minut senare låg den på min hårddisk (som jag fortfarande inte är helt säker på hur den fungerar).

Tio spänn kostade det. Tio spänn! Jag har en Bruce Springsteen-skiva i mina ägor som jag lyssnat på en halv gång (jag skojar inte), och den gav jag åtminstone 79 kronor för. Rent ekonomiskt gjorde jag en vinst idag, sett till kvalité per krona.

(Ur högtalarna: "Out of time" - blur)

Äh, va fan, jag ändrar...

(Ur högtalarna: "Evil" - Interpol)

Jag menar, jag har ju ändå betalat tio spänn för den...

(Ur högtalarna: "Kungen är död" - Kent)

I övriga nyheter: jag har beställt en V-Amp 2. Gössit!

7 kommentarer:

  1. Välkommen till den nya världen mr Jensson! Har också köpt några mp3:or den första skäms jag för och kommer inte nämna, men den andra kan jag stolt säga var "Transformers theme - Black labs".

    SvaraRadera
  2. Nu när du har sagt a så måste du även säga b! Upp till bevis, vilken är den första MP3:an?!

    SvaraRadera
  3. kom igen joel. vi loooovar att inte vända det emot dig...

    Fan va gött med en Vamp, en lite mer avancerad Tramp.

    SvaraRadera
  4. Kan Joel
    kan Joel
    kan Joel
    kan Joel berätta vilken låt det var....

    Passa dig för ordvitsar Ante, det passar sig inte på det världsomspännande nätverket!

    SvaraRadera
  5. Kommer inte använda det emot mig my ass... jaja, "Dunka mig gul o blå" med hon den där tjockisen var det...

    Och min ursäkt är att vi skulle ha den på en fest och snabbaste och enklaste sättet att få hem den var att köpa den. Men jag skäms...

    SvaraRadera
  6. Dunka mig gul o blå MUAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA


    Nej men allvarligt.

    SvaraRadera