Officiell sida för bandet Pushing Cows, som består av några gossar, en stor gul nalle, musik samt tramsigheter.


söndag 20 oktober 2002

(Ur högtalarna: någon låt med Ozma, vet inte vad den heter)

Jojo, då har snön kommit. Hit till Skåne i alla fall. Eller, Osby för den delen. Det vräker ner, som Svennarp som skulle ha sagt.

Inte trevligt, med tanke på att lumpen väntar runt hörnet nästa helg för min del. Usch och tvi.

Något som är mer trevligare är den ständigt växande G, Em, C, D-listan. Här är några fler kandidater:
  • "Hey baby" - Bruce Channel
  • "Underneath your clothes" - Shakira
  • "The first cut is the deepest" - PP Arnold

Jag och Ante roade oss med att göra diagram i helgen också. Jag hittade en liten tabell med frekvensen hos olika heltoner (C, D, E, F, G, A, H), men vi ville veta halvtonernas frekvenser också, så vi (Ante det vill säga) gjorde upp en tabell i Excel ur vilket han sedan ritade upp ett linjediagram. I detta ritades även en trendlinje upp, med tillhörande ekvation, vilken vi kunde använda för att bestämma halvtonernas frekvens (G#, C# etc.). Puh!

Slomo blev som sagt inspelad i helgen. Detta är en synnerligen gammal låt, med en tillhörande knepig text. Vi roade oss med att lyssna på gamla inspelningar (från Demo demo-perioden). Det lät...intressant. Mycket intressant.

Annorlunda, med andra ord.

(Ur högtalarna: någon annan låt med Ozma, låt 8 på CD:n)

Nej nu ska jag skynda mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar