Officiell sida för bandet Pushing Cows, som består av några gossar, en stor gul nalle, musik samt tramsigheter.


fredag 11 oktober 2002

(Ur högtalarna: "Sucked out" - Superdrag)

Precis klar med mixningen (konstigt ord) av låten Confused, som vi ju spelade in förra helgen. Jösses Amalia, det är första gången jag - moi - har mixat en hel låt själv. Vi får se om den blir bra.

Eller, jag vet ju hur den blev, det är ju ni som ska se hur den blev.

(Ur högtalarna: "The organ player" - Weezer)

Organspelare? Skulle inte det kunna finnas? Allting låter ju, visserligen inom olika frekvenser, men allting har ju ett eget ljud, så rent teoretiskt borde det ju gå att spela på de inre organen. Nu kan man kanske inte tala om övertoner och unika ljudnyanser när man slår på en bit lever eller en njure, men ett visst ljud uppstår ju.

Såg något liknande på TV - igår tror jag. Det gick sent på SVT och handlade om folk som gör musik i olika delar av världen. Det var en tjomme i USA som spelade in gitarrbaserad blues-hiphop, eller vad det nu var. Sedan var det någon japan som samplade fräsljudet som uppstår när man upphettar olja i en stekpanna. Väldigt mycket neo över det där, måste jag säga.

(Ur högtalarna: "Mad kow" - Weezer)

Annars har det blivit ganska så mycket Ozma på sistone, tack vare att Ante glömde sin skiva här med blandad Ozmakompott. De använder ganska mycket syntar, de där Ozmasierna...

(Ur högtalarna: "Goddess of love" - Space Twins)

Det var tänkt att vi skulle ta en massa helfestliga kort i helgen från studioinspelningen, men eftersom jag glömde bort att låna en digitalkamera så sket det sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar